Skip to content

Demnitari la întâlniri cu tineretul

Martie 3, 2010

Doi miniştri au fost, la sfârşitul săptămânii trecute, la întâlnirea cu studenţii instituţiei în cadrul căreia activez – ASEM.  Primul, ministrul Vitalie Marinuţă, s-a întâlnit cu băieţii şi fetele care s-au încadrat în Catedra Militară a ASEM. Al doilea, Valeriu Lazăr, a acceptat invitaţia membrilor Clubului de Discuţii Economice ASEM.

Datoria mea a fost să merg la ambele întâlniri şi, desigur, să scriu despre ele.

Am mers la întâlnirea cu ministrul apărării cu ideea că, poate, voi avea posibilitatea să îi adresez două întrebări provocate de nişte declaraţii anterioare ale sale. Voiam să îl întreb dacă chiar crede că trimiterea ostaşilor moldoveni în Afganistan înseamnă promovarea imaginii unei ţări. Mai voiam să îl întreb, ce le-ar fi răspuns acelor mame care, dacă l-ar fi întâlnit aşa, „pe viu”, l-ar fi întrebat: „Cum s-a simţit atunci când a zis că, dacă şi vor fi victime în Afganistan, oricum nu vor fi mai multe decât victimele provocate de accidentele rutiere din Moldova şi chiar de aşa-zisa gripă porcină?”.

Am văzut însă că în sală lipseau studenţii „obişnuiţi”, adică cei din afara Catedrei Militare şi mi-am zis că întrebările mele vor rămâne doar pe hârtie. Apoi, am rămas dezamăgită de faptul că nu a fost punctual, aşa cum credeam despre toţi militarii. A venit la întâlnire cu o întârziere de tocmai 40 de minute, ca după o jumătate de oră să spună că este aşteptat la parlament…

M-am supărat şi nu am scris nici o informaţie despre această întâlnire.

Altceva a fost cu întâlnirea cu Valeriu Lazăr. Timp de mai bine de două ore şi jumătate, a acceptat cu multă amabilitate să discute cu studenţii. A vorbit şi despre familia sa, şi despre visul pe care l-a avut în copilărie, şi câte ceva despre anii de studenţie şi despre relaţiile cu cei doi fii ai săi… Desigur, nu s-a trecut cu vederea nici situaţia social-economică şi cea politică în care se află Moldova. Ministrul economiei a fost punctual, degajat, foarte amabil. Şi-a făcut mai multe notiţe atunci când cineva din Club a prezentat o comunicare şi apoi a răspuns la toate întrebările care au fost abordate în comunicare.

Am scris aici despre întâlnirile cu cei doi miniştri nu pentru a lăuda pe cineva sau a critica pe altcineva. Am simţit însă o datorie să îmi fac nişte notiţe la acest subiect, pentru că întâlnirea cu ministrul economiei (suntem aproape pământeni) a fost organizată de nişte tineri foarte drăguţi, curajoşi, perseverenţi şi dornici de a cunoaşte cât mai multe.

Sunt sigură că asemenea întâlniri vor mai fi şi, deci, ziarul ASEM-ului va conţine mai multe informaţii de acest gen. Numai că, iertată să-mi fie îndrăzneala, oricum voi scrie doar despre ceea ce îmi va părea interesant. Că despre alte evenimente… sunt servicii de presă…

6 comentarii leave one →
  1. Incognitus permalink
    Martie 5, 2010 1:05 pm

    „Dacă şi vor fi victime în Afganistan, oricum nu vor fi mai multe decât victimele provocate de accidentele rutiere din Moldova şi chiar de aşa-zisa gripă porcină?”. Astfel de cuvinte pronuntate de catre ministrul despre care merge vorba mai sus, pot fi spuse doar de un om, care total nu-si respecta poporul. Domnului ministru ii este in cot de noi toti si inclusiv de alegatorii, care au votat partidul cu care el conlucreaza. Mai mult ca atit, el este gata sa-si construiasca cariera pe baza mormintelor cetatenilor tarii.
    Oare stie el cum se simte un parinte, care afla ca copilul pe care l-a nascut si la dadacit, a decedat la un razboi nici nu de aparare a partiei, ci la un asanumit razboi de promovare a imaginei ? Pun pariu ca habar nu are.
    Cine in ziua de azi face armata sau catedra militara ? A ? Anume cetatenii de rind.
    Iar ce fac feciorasii de ministri ? Despre ei auzim doar ca: unul din ei s-a imbatat si a facut un mare scandal in respectivul club de noapte, altul ca de acum nu se mai plimba cu Mercedes-ul sau (l-a schimbat pe un Lexus). Cand oare vom auzi ca unul din feciorii demnitarilor nostri au venit raniti din Afganistan sau … de ce nu… chiar au decedat pe campul de lupta, aparind idealele „democratiei” ?
    Acel ministru care vorbeste fara de mila despre poporul sau, (fara sa constientizeze ce inseamna ca un om sa se intoarca acasa fara un picior, fara o mina, sau sa nu se intoarca deloc) – este nu ministru, ci criminal. Razboiul este si el un „business” pentru cineva. A ajuns uriciunea in fruntea tarii si se uita la noi de sus considerindu-ne drept prostime si scuipa in noi, in cei care i-au adus la conducere.

  2. Martie 5, 2010 1:17 pm

    Dragă Incognitus, tocmai din aceste considerente nici nu am scris nimic in ziarul nostru despre respectiva întâlnire. Dar oricum mi-am dorit foarte mult să pot să îi adresez asemenea întrebări.
    Știi însă ce m-a surprins? Am vorbit cu un băiat din sală, pe semne, făcuse deja catedra militară, și el a recunoscut că s-a gândit chiar să încerce să ajungă în Afganistan. Mi-am dat seama ca ar face-o nu din patriotism pentru Moldova sau nu mai știu pentru cine, ci din dorința de a se aventura, de a vedea „pe viu” cum e la război, de a încerca senzații tari…
    E dureros pentru noi toți că asemenea tineri consideră războiul o joacă. Nu cred că se gândesc la mame, ci la adrenalina pe care ar simți-o până în vârful urechilor…
    În așa caz, chiar îmi pare bună ideea de cândva de a organiza întâlniri de-ale elevilor cu veterani de război. Acum însă, dacă cineva s-ar apuca să organizeze așa ceva, ghici, cu ce cuvinte ar fi numiți și al cui partizanat politic va fi insinuat???

  3. Natalia Bejan permalink
    Martie 9, 2010 8:17 pm

    Despre Marinuta nu pot spune nimica🙂 Nu am fost la intilnire si, pe semne, nu am pierdut nimica important.

    Da pentru cuvintele de incurajare (si alintare) adresate CDE-ului chiar va multumesc mult!🙂 …si va invitam si simbata asta🙂 Va veni domnul Dodon. In sfirsit🙂 Domnul rector a confirmat ca o sa vina si el.

    • Martie 10, 2010 8:16 am

      Mdaaaaaaa… Natalia, mă bucur că dl Dodon a acceptat invitația. Sunt sigură că discuția va fi interesantă, chiar dacă voi veți evita (cred) întrebările despre politică… Oricum, e bine că reușiți să discutați cu oameni de toate culorile.🙂 Da presa va veni? Sau va dori și el să discute „strict” cu tineretul….

      • Martie 14, 2010 12:44 pm

        Ne gîndim să chemăm și pe cineva din presă, dar… mai întîi să stabilim exact dacă vine Dl Dodon, pentru că cam se întinde așteptarea… e mai ”ocupat” decît Ministrul🙂

      • Martie 14, 2010 1:22 pm

        Natalia, mă gândeam şi eu să invit pe cineva din presă la o întâlnire cu studenţii de la ASEM. Acum însă cred că o asemenea întâlnire este mult mai bine venită cu Clubul vostru (al nostru). Dacă în acest sens voi putea să vă ajut cu ceva, o voi face cu cea mai mare plăcere.
        Iar politicienii… Au nevoie de noi în campania electorală. Acum… e criză…🙂

Lasă un răspuns

