Skip to content

Ce cred despre parada gay-lor?

Aprilie 22, 2010

Moldovenilor li-i în cot de minoritățile sexuale. Acesta este titlul unei știri pe care am citit-o acum câteva minute și care m-a făcut să îmi revărs „emoțiile” provocate de „problemele” cu care se confruntă această categorie de cetățeni ai Moldovei. În știre este citat liderul unui ONG care intenționează să organizeze, la Chișinău, o paradă a celor care, chipurile, nu sunt chiar ca noi și care vor să „manifesta paşnic şi sălupte pentru drepturile lor”.

Într-o clipă, mi-am amintit de numeroasele manifestări, pașnice, organizate de diferite categorii de cetățeni, care vor să atragă atenția autorităților asupra problemelor cu care se confruntă: pensionari, veterani, apărătorii animalelor etc. Și toți își doresc ca  problemele lor să constituie o prioritate pentru cei care ne guvernează. Pentru că ei sunt cetățeni ai acestui stat care, „fără 5 minute”, se poate considera european…

Și îmi apare o întrebare, apropo, foarte firească. Dacă eu personal nu sunt indiferentă față de problemele veteranilor din Moldova și recunosc că ei merită o atenție mult mai mare din partea noastră, a tuturor, și nu doar din partea autorităților; dacă mă îngrijorează mirosul din Chișinău, care deocamdată nu constituie o prioritate pentru conducerea primăriei (cel puțin, la concluzia asta am ajuns eu); dacă nu sunt mulțumită de calitatea călătoriei cu troleibuzul, pentru că banii care sunt adunați de la călători nu sunt destinați îmbunătțirii stării troleibuzelor și nicidecum procurării altora, mult mai bune; dacă mă deranjează starea drumurilor și vocabularul șoferilor de microbuze, care „discută” destul de aprins atunci când se află la volan; dacă mă irită faptul că achit, în fiecare lună, câte cel puțin 1000 de lei pentru tot ceea ce înseamnă „condiții și servicii comunale” în căminul în care continui să locuiesc, dar așa-zisele condiții nu sunt nici pe departe cele pe care și le-ar dori o familie normală… eu, deci, împotriva cui să protestez?

Pe cine ar interesa problemele mele? Să ies în stradă? Să solicit organizarea unei acțiuni de protest? Și să nu-mi zică cineva că aproape toată lumea, cândva, a trăit în cămin și că nu a murit din asta, ci a așteptat, cuminte, să-i vină rândul pentru a-și PRIMI apartamentul… Deci, pentru a-și primi, gratis, de la stat, și nu pentru a lupta, de unul singur, cu problemele cu care se confruntă.

Și în condițiile în care trebuie să lucrezi cel puțin în două locuri, pentru a face față situației, pentru a rezista în fața scumpirilor care se fac în progresie geometrică, de ce ar trebui tocmai pe mine, un simplu cetățean al Moldovei, să mă intereseze problemele gay-lor? Și apropo, oare care le sunt problemele, de își doresc cu atâta râvnă, să organizeze această paradă? Nu au unde trăi sau unde lucra? Ori sunt persecutați de cineva? Chiar nu cred. Pentru că titlul știrii, despre care am scris la început, reflectă realitatea: mie personal mi-i în cot de așa-zisele probleme ale lor. Trăiască în pace și să-și caute un loc de muncă unde să fie acceptați așa cum sunt, făcându-se abstracție de culorile lor preferate.

Iar parada… Mi-ar fi silă să văd așa ceva în centrul capitalei (așa cum mi-i silă când o văd la TV pe Maia Laguta, care, se pare, încă nu și-a găsit rostul în viață, decât să „apere” pensionarii și… câinii). Indiferent de cum ar apărea acești cetățeni: îmbrăcați sumar, împodobiți cu pene, dezbrăcați… Pentru că nu cred, și chiar nu cred!, că problemele lor copnstituie o prioritate pentru actuala guvernare a Moldovei, dar și pentru societatea în ansamblu. Cred că sunt probleme mult mai grave care necesită soluționare.

12 comentarii leave one →
  1. Aprilie 22, 2010 11:36 am

    Cum poti fi atat de ignoranta si sa zici ca guvernarea nu ar trebui sa ia in calcul problemele gaylor?
    Uite, cel putin din punct de vedere juridic casatoria le ofera sotilor o protejare in cea ce priveste multe aspecte juridice si economice. Lipsind homosexualii de dreptul de a se casatori deja ii lasi fara aceste protejari. Si chiar daca iti vina sa vomiti cand ii vezi, si chiar daca tu nu consideri ca aceasta trebuie sa fie sau sa nu fie o proritate a guvernarii, asta nu conteaza, lasa-i pe ei sa se bata pentru asta.
    La copitolul probleme mai importante de solutionat cred ca si tu ai putea gasi subiecte mai importante pentru articolele tale decat homsexualii.
    Eu nu sunt pro sau contra homosexualilor dar atitudinea oamenilor ca tine ma face sa iti arat prin agresiune cat de agresiv este comportamentul tau fata de ei…

    • Aprilie 22, 2010 2:12 pm

      Nu sunt agresiva fata de acesti oameni. Dar raman la parerea ca nu parada respectiva este cea mai stringenta problema a Moldovei, a chisinaului si a noastra a tuturor.
      Daca ai citit pana acum ce am scris pe aici, ar fi trebuit sa vezi ca nu homosexualii constituie interesul meu primordial.

    • Erik Brewer permalink
      Aprilie 22, 2010 2:35 pm

      uita-te mai atent la comportamentul homosexualilor sa vezi cine este agresiv.

      • Aprilie 22, 2010 3:41 pm

        Îmi pare rău, dar nu cred că am înțeles mesajul. Este o replică pentru persoana care m-a învinuit de agresivitate sau la adresa mea?

  2. Erik Brewer permalink
    Aprilie 22, 2010 4:24 pm

    am vrut sa arat comportamentul homosexualilor ca cei agresivi si fara rusine, obraznici de tot.

  3. Aprilie 22, 2010 4:52 pm

    Ei, cred că sunt oameni și mai obraznici decât cei despre care am scris. Până la urmă, nu despre obrăznicia unor oameni am vrut sa scriu, ci mai ales despre aceea că cetățeanul simplu e lăsat de capul lui, să se descurce cum poate. Pentru că poți auzi și următoarele: dacă nu-ți place, poți pleca. Și mulți rabdă din disperare.

  4. Incognitus permalink
    Aprilie 28, 2010 7:25 am

    JOS HOMOSEXUALITATEA !!!
    Omenirea a ajuns in secolul XXI, insa in loc sa prinda la minte se prosteste tot mai tare. Treziti-va oameni ! Cum puteti tolera ca prin centru capitalei, pe strada care se numeste „Stefan cel Mare si Sfant”, in fatza Bisericilor sa treaca animalele imbracte in bikini si sa se linga unul pe altul. Ce inseamna asta ? In societate se discuta despre legalizarea adoptiilor de copii de catre minoritatile sexuale. Asta inseamna legalizarea pedofeliei, adica legalizarea crimei.
    Barbatul este creat pentru femeie si femeia pentru barbat. Aceasta este adevarat si din punct de vedere religios, si din punct de vedere stiintific. Mai studiati si anatomia.
    Parada gay-lor ar inemna profanarea, culturii, credintei si orasului.
    Si sa nu incercat sa vorbiti despre drepturile omului. Homosexualii NU sunt oameni, sunt animale. Ei nu au drepturi.
    De ce ei nu pot sta acasa ? de ce trebuie sa iasa instrada, sa se arate in fatza la toti si sa se linga ? Fiindca tot asta face parte dintr-un plan anumit si finantat.
    Vai de capul celora care ii sustin si apara pe sodomitii de homosexuali si lesbiene. Nu isi dau seama ca in spatele acestor ONG-uri stau forte cu finante, care sunt coninteresate in distrugerea credintei si culturii. Astfel ne paste pericolul sa devenim societate fara principii, fara credinta, fara cultura. Ne vom asemena cu animalele. Ma intreb, suntem atit de orbi, incat primi orice „moda” de peste hoatare. Mai trebuie sa alegem, ce sa primi si ce – nu.
    JOS HOMOSEXUALITATEA !!!
    Minoritatile sexuale – AFARA DIN TARA sau MURITI !!! Dar mai bine, sa muriti !!!

    • Aprilie 28, 2010 7:37 am

      Mi-i teama ca opinia ta e prea radicala… Lasa-i sa traiasca, principalul e sa nu incurce altora. Si-apoi, iti spun sincer, mi-i mila de mamele acestor oameni…

  5. Incognitus permalink
    Aprilie 28, 2010 7:38 am

    E radicala, dar e spre binele tuturor🙂

    • Aprilie 28, 2010 7:44 am

      Stii, uneori imi imaginez, cam cum sunt copiii „adoptati” de asemenea tip de persoane: cum il cheama pe tatal tau? James. Da pe mama? Charles… Sau: tata e Ivan, da mama e Slavic…🙂

  6. Incognitus permalink
    Aprilie 28, 2010 7:58 am

    Si cam cum vor „educa” ei acel copil ? Cum va intelege el notiunile: parinti, familie ?
    Apoi cand va afla ca copiii nu sunt adusi de barza, ce va fi in mintea lui, cand va analiza din nou cuvintul: parinti si isi va da seama cu cine locuieste alaturi ? Cum va fi tratat de catre altii copii ?
    Si cel mai grav – nu vor incerca cumva sa-l „educe” in acelasi stil homosexual, prevers ? Nu va fi abuzat sexual, spunindu-i ca: nu e nimic grav, asta e ceva „normal”.
    Ma apuca groaza, gindindu-ma la asa ceva.
    In zilele noastre, doar copilul este nevinovat si curat. El trebuie protejat, de . . . orice spurcare. Copilul mic inca nu a reusit sa savirseasca toate faptele grave pe care le sa virsesc adultii. Un copil, intotdeauna are sansa sa aleaga o cale mai buna in viata. Tocmai de asta copii, sunt cei care trebuiesc protejati si educati corect, marindu-le sansele, pentru a putea pasi pe o cale mai dreapta decat cei care sunt pina la ei.

    • Aprilie 28, 2010 8:38 am

      E o tema controversata, dar tipilor astia cred ca totusi li se acorda prea multa atentie din partea opiniei publice si a mass-media. Sa vedem stirile TV si din ziare dupa ce va fi parada….

Lasă un răspuns

