Skip to content

28 noiembrie şi piatra de pe suflet

Noiembrie 28, 2010

Până azi dimineaţă, eram sigură că nu voi merge la secţia de votare. În primul rând, pentru că nu am reuşit să îmi prelungesc viza de reşedinţă, care mi se acordă în fiecare an, doar pentru 365 de zile! Aceasta, ultima, a expirat în iulie curent şi… a rămas neprelungită. În al doilea rând, pentru că nu mai am entuziasmul de anul trecut, din 29 iulie, când am parcurs mai mult de 300 de kilometri, doar ca să ajung în satul de baştină şi să pot vota. Anul trecut, miza îmi părea mai mare: să ajungă la guvernare democraţii, să facă ordine în ţară, să promoveze o mai bună imagine a Moldovei în străinătate, tinerii să aibă mai multe oportunităţi de a-şi făuri viitorul aici, acasă…

Până la urmă, mi-am luat buletinul şi am mers la vot. Am fost înscrisă în lista suplimentară. Am luat buletinul de aproape un metru şi, deşi îi cunosc pe cei înscrişi în listă, am mai citit-o o dată. Pentru a mă amuza. Pentru a descoperi că, anumite personaje „exotice” din listă au, pe lângă tupeu, şi… siglă!

Când am ales partidul căruia să îi dau votul, nu m-am gândit la mesajul său electoral – oricum, nu cred în ceea ce a fost înscris în afişe, la sloganele transmise prin intermediul mass-media. Nu m-am gândit nici la „grija” pe care mi-o poartă acest partid atunci când e vorba de susţinere în procurarea unei locuinţe sau de asigurarea unei vieţi mai bune. Pentru că nici un alegător din Moldova nu va putea trăi mai bine stând în faţa televizorului şi criticându-i pe toţi, în stânga şi-n dreapta. De noi toţi depinde schimbarea în bine a situaţiei din familie, de la locul de muncă… Important e ca aceste dorinţe, ale noastre, personale, să nu fie împiedicate de cei care ne guvernează…

La aceste alegeri, nu am votat nici pentru vreun lider politic. Pentru că unii m-au dezamăgit prin minciunile declarate în cadrul interviurilor şi prin nesiguranţa proprie afişată pe chip atunci când sunt în faţa camerelor TV, alţii – prin unele declaraţii şi acţiuni, efectul cărora s-a răsfrânt negativ asupra activităţii noastre de redactori de reviste. Au mai fost (şi mai sunt) lideri care m-au dezamăgit prin „schimbarea la faţă” într-un termen record, devenind aproape de nerecunoscut…

Dar, la fel ca şi la cele două alegeri din anul 2009, am votat pentru echipa partidului. Am ales în favoarea profesionalismului şi a competenţelor (care sper să fie demonstrate şi în activitatea de deputat). Deşi am toate motivele să nu simpatizez anumite persoane din lista partidului căruia i-am încredinţat votul meu…

Aşa cum am mai spus, anul trecut am fost mai optimistă, mai încrezătoare în cei care aspirau la fotoliile de deputat. Anul acesta, am votat pentru că aşa trebuie, pentru că nu vreau ca buletinul meu să fie falsificat de cineva, pentru că vreau foarte mult ca aceste alegeri să fie declarate valabile şi să nu avem alegeri parlamentare anticipate şi în 2011… Mai rău e că, atunci când am ieşit din secţia de votare, nu am simţit nici o satisfacţie, nici o „eliberare” de dezamăgire şi de neîncredere faţă de cei care, iar, aspiră la fotoliile din parlament… Am conştientizat că mi-am făcut datoria de cetăţean al acestei ţări. Şi am simţit cum mi-a căzut o piatră de pe suflet, pentru ca ea, piatra, să emigreze spre umerii mei…

No comments yet

Lasă un răspuns

