Skip to content

Aproape 100 de mii de moldoveni îşi sărbătoresc onomastica de Sf. Andrei

Decembrie 12, 2010

Dacă sărbătoarea Sfântului Andrei a fost marcată, în România, în noaptea dintre 29 şi 30 noiembrie, noi, cei din Republica Moldova, sărbătorim la 13 decembrie. Aici vă propun câteva informaţii despre tradiţii, superstiţii ce ţin de Sfântul Andrei.

Cu această ocazie, am vrut să aflu, câţi concetăţeni de-ai mei îşi serbează onomastica. Şi iată ce am aflat (lista de mai jos).

Iar ca informaţia să pară mai atractivă (sper să fie aşa), am găsit, în presa din România, date similare.

Câţi cetăţeni ai Moldovei îşi sărbătoresc ziua numelui?

Iată ce am reuşit să aflu:

Andrei – 69152 persoane,

Adrian – 8036 persoane,

Adriana – 4293 persoane,

Andreea – 4404 persoane.

Mi se pare firesc ca aceste nume să fie înscrise corect în buletinele de identitate / paşapoarte. Dar pentru că, personal, am avut de furcă cu cei care mi-au făcut primul meu paşaport (de tip sovietic), din cauza că în el se „strecuraseră” numai 4 (patru!) greşeli, m-am gândit că au păţit-o şi alţii, de aceea am vrut să aflu, câţi concetăţeni de-ai mei sunt omagiaţi, de Sfântul Andrei, având în actul de identitate numele scris greşit. Dar de ce e greşit… vă pricepeţi şi singuri.

Astfel:

Andrian – 6471 persoane,

Andriana – 2180 persoane,

Andra – 26 persoane.

La fel, mi s-a părut o „greşeală” a celor de la „secţia paşapoarte”, când au înregistrat:

Andreia – 375 persoane,

Andrea – 345 persoane,

Adreana – 4 persoane,

Andreana – 21 persoane,

Adrean – 7 persoane,

Andrean – 40 persoane.

În acelaşi timp:

Andrieş – 51 persoane,

Andruşa – 1 persoană.

În România, 644.994 de cetăţeni şi-au sărbătorit onomastica de Sfântul Andrei. Din aceştia, 322.667 sunt bărbaţi, iar 322.327 sunt femei.

Femei:

Andreea – 271.875 persoane,

Andra – 23.381 persoane,

Andrea – 20.090 persoane,

Andreia – 6.892 persoane,

Andruţa sau Andruşa – 89 persoane,

Bărbaţi:

Andrei – 302.556 persoane,

Andras – 12.016 persoane,

Endre – 3265 persoane,

Andreeas sau Andreas – 3460 persoane,

Andreiu – 781 persoane,

Andruşa şi Andruţa – 8 persoane,

Andrieş – 22 persoane.

 

Cu toate greşelile „băgate” în actele noastre de identitate, sărbătoarea este sărbătoare, aşa că… Felicitări tuturor celor care poartă unul din numele din lista de mai sus! Sănătate şi noroc! În mod deosebit, vreau să îi felicit pe acei omagiaţi, cu care am avut ocazia să colaborez, până în prezent, la ASEM:

Andrian Moscalenco, Andrei Pascari, Andrian Savciuc, Andrei Tănase, Andrei Prodan.

Totodată, şi pe această cale, adresez sincere urări de bine cu ocazia onomasticii, dar şi cu ocazia zilei de naştere, Adrianei Robu-Condrea (cumnata mea). La mulţi ani!!!

2 comentarii leave one →
  1. Andrei Fornea permalink
    Decembrie 12, 2010 1:08 pm

    Din cite stiu, sfantul Andrei este pe 13 decembrie daca il sarbatorim in mod religios, iar noapte de 12 spre 13 sunt pentru niste prostii in care mai cred fetetle🙂

    • Decembrie 12, 2010 1:50 pm

      Andrei, numeroasele tradiţii şi superstiţii există nu numai la Ziua Sfântului Andrei. Mi-a fost foarte interesant să citesc mai multe articole ce ţin de superstiţiile studenţilor, dar şi de diverse monumente, sculpturi instalate pe teritoriul universităţilor. Cred sau nu studenţii în ele… mai contează? Sunt nişte informaţii interesante, de ce să le neglijăm?
      P.S. Nu cred că e vorba de prostii…

Lasă un răspuns

