Skip to content

„Albinuţa” – de la prima literă până la primul cititor

Octombrie 3, 2016
Sursă foto: www.micatelierdecreatie.ro

Salut! Sunt „Albinuţa” – abecedarul pentru preşcolari! O să vă povestesc istoria apariţiei mele! 

La început, a fost el, Scriitorul. Îl chema Grigore Vieru. El a iubit atât de mult copiii, încât s-a gândit să scrie multe cărţi pentru ei. Una dintre ele – să fie pentru cei mai mici, care abia învaţă literele. Aşa a apărut ideea „Albinuţei”, adică a mea: o carte cu litere, poezii şi multe desene. Iar ca să fiu mai interesantă şi mai valoroasă, Grigore Vieru a ales şi poezii de-ale altor poeţi celebri. 

Pentru ca desenele să fie cât mai interesante şi mai pe înţelesul celor mici, Scriitorul s-a gândit să se împrietenească cu cel mai cunoscut Pictor, Lică Sainciuc. Împreună, ei au ales desenele care să se potrivească poeziilor, cântecelor şi proverbelor din paginile mele. Astfel, pe paginile mele puteţi găsi poezii, proverbe şi cântece, iar alături de acestea – cuvinte împărţite pe silabe. Să ştiţi că şi cântecele din paginile mele sunt atractive: ele sunt însoţite de note muzicale! 

Când Scriitorul şi Pictorul au văzut că au adunat destule texte şi desene, s-au întâlnit cu Editorul. Domnul Editor de la Editura „Litera” m-a examinat minuţios şi, după ce a văzut că eu sunt frumoasă şi interesantă, a spus că mă va trimite la tipar. Eu încă nu ştiam, ce înseamnă aceasta, dar m-am bucurat. Editorul m-a lăsat în grija Redactorului. 

Redactorul este un nene serios, cu ochelari şi cu un pix roşu în mână. El a citit toate textele, a privit foarte atent desenele. De câteva ori a zâmbit. A spus că sunt frumoasă şi interesantă! A mai spus că voi fi îndrăgită de copii! 

După aceasta, Scriitorul s-a întâlnit cu un alt nene de la editură. nu ştiu cum îl cheamă, dar şi el era foarte serios! Au vorbit despre multe cifre! Ceea ce am reuşit să înţeleg e: câte pagini şi câte exemplare voi avea, data când voi apărea în librării, cât voi costa. Se pare că au vorbit şi despre câţi bani va primi Scriitorul pentru că a avut grijă să aleagă cele mai frumoase poezii pentru mine, iar cântecele şi proverbele să fie îndrăgite de copilaşi! Scriitorul a rămas mulţumit! Eu eram fericită! 

Am fost atât de mult lăudată de oamenii care lucrează la editură, că îmi venea să strig de bucurie! Dar nu puteam! M-a luat în mână o tanti frumoasă şi veselă. M-a răsfoit, a citit poeziile din paginile mele, a cântat, apoi a zis că se apucă de lucru. Ea era Traducătoarea. A zis că mă va traduce în altă limbă, ca să mă poată citi cât mai mulţi copii!

După aceasta, am ajuns la un alt nene, îi zicea Machetator. El era aşezat la un calculator şi pe ecran vedea ceea ce, până la aceasta, alţii au văzut doar pe hârtie. În calculator eram eu, Albinuţa. Machetatorul a început să îmi aranjeze textele şi imaginile în pagini. La început, m-am speriat! Îmi era teamă că mă voi rătăci prin mapele din calculator, dar Machetatorul a fost drăguţ cu mine şi nu mi s-a pierdut nicio literă! Eram atât de bucuroasă!

Credeam că pot deja să plec la magazin, unde mă aşteptau copiii, dar am nimerit iar în mâinile unui nene, căruia toţi îi spuneau domnul Corector. El a verificat încă o dată, dacă nu cumva în paginile mele a rămas vreo greşeală. N-a găsit niciuna! M-a mângâiat şi mi-a zis că pot merge mai departe! Aşa, am ajuns la tipografie. 

Un Grafician a avut grijă, între timp, să pregătească două coperte pentru mine. Copertele au fost gata doar după ce le-au văzut Scriitorul şi Pictorul. 

După ce am fost tipărită, am ajuns în Librării, de unde m-au cumpărat foarte mulţi părinţi şi copii. Toţi mă răsfoiau încântaţi şi mă lăudau! Iar eu eram şi sunt foarte fericită că îi ajut pe copii să înveţe să citească!

Cred că şi voi, dragii mei, m-aţi citit când eraţi mici!

No comments yet

Lasă un răspuns

