Skip to content

Povestea unui chibrit

Octombrie 10, 2016
Povestea lui Chibriţel

Salut, dragă prietene!

Mă numesc Chibriţel. Sunt un beţişor din lemn. Micuţ. Dar foarte important şi util. Am fost confecţionat ca să aprind focul, să aduc lumina şi căldura în casele oamenilor.

Dacă mă iei în mână şi te porţi frumos cu mine, te pot ajuta să aprinzi un rug şi să te încălzeşti, atunci când e frig. Te pot ajuta să aprinzi o lumânare, atunci când vrei să îţi aminteşti de cineva drag ori să creezi o atmosferă mai romantică în casă. Cu mine, poţi aprinde şi lumânările de pe tort, atunci când îţi sărbătoreşti o aniversare. La fel, eu te ajut să aprinzi aragazul şi să-ţi încălzeşti mâncarea. Îţi mai pot fi de folos atunci când vrei să construieşti un palat în miniatură, din multe-multe chibrituri – frăţiori de-ai mei.

Dar dacă neglijezi regulile de utilizare corectă a chibritului, spre marele meu regret, eu îţi pot aduce daune, durere şi disperare. Cum?

Dacă nu mă stingi la timp, de la mine, se poate aprinde tot ce se află în apropierea mea. Aici, poate fi vorba de o perdea, de un şerveţel, de o bucată de hârtie. Dacă mă foloseşti pentru a da foc unor hârtii sau beţişoare, mai ales atunci când nu te vede cineva dintre cei maturi, rişti să provoci incendiu.

Te rog să mă crezi, dragul meu prieten, eu nu vreau nicidecum să îţi provoc durere, frică, disperare, moarte. Eu nu vreau ca, din cauza flăcării pe care o produc, să aibă de suferit familia ta şi cei dragi ţie. Eu nu vreau ca flacăra mea să distrugă ceea ce alţii au construit cu mult drag.

Te rog foarte mult, nu mă aprinde, dacă nu ştii cum să stăpâneşti focul. Iar dacă mă aprinzi, ai grijă să stingi flacăra înainte ca ea să atingă capătul de care mă ţii. Ai grijă să stingi la timp lumânarea pe care cineva din casa ta a lăsat-o aprinsă prea mult timp. Încearcă să îi convingi pe părinţii tăi să nu mă lase la îndemâna frăţiorului tău sau a surioarei tale mai mici. Roagă-i pe părinţii tăi să nu mă folosească pentru a-şi aprinde ţigara. Iar dacă au aprins-o deja, aminteşte-le să mă stingă la timp şi să mă lase, după aceasta, într-un vas special.

Te rog, dragă prietene, să mă ajuţi să îţi aduc lumină şi căldură în casa ta. Şi împreună, să păstrăm flacăra aprinsă exact atât cât e nevoie. Şi fie ca lumina pe care o aduc atunci când sunt utilizat, să aducă doar bucurie şi fericire!

No comments yet

Lasă un răspuns

